Nu består din lista av kanske mellan 50 och 100 aktiviteter som du gärna vill/ska/borde utföra.

Nu startar arbetet med att strukturera listan så att den blir ett användbart arbetsredskap. Kom ihåg att listan är inget självändamål. Listan ska göras användbar så att den blir till ett ovärderligt hjälpmedel i din vardag.

Vi ska börja med att lyfta ut samtliga Projekt från listan och skapa en egen Projektlista. Med projekt menas ett mål, ett slutresultat, som kräver fler än en aktivitet för att fullbordas.

Gå till cellen F1 och skriv med fet stil och versaler PROJEKT.

Gå nu igenom samtliga aktiviteter som du skrivit ned i kolumnen E och skriv projektnamnet på samma rad men i kolumnen F för de aktiviteter som är en del av ett projekt. Kontrollera att den nedskrivna aktiviteten är den första åtgärd som ska genomföras för att projektet ska gå framåt. Om Du måste ändra aktiviteten gör det nu. Det är viktigt att den nedskrivna aktiviteten är det första som måste göras för att få projektet att rulla mot målet, dvs. projektets fullbordan. Försök visualisera projektets fullbordan så att du ”känner” målet.

🙂 Krister

 

———————————————————————————————————————————————————————

Creative Commons-licens
JKF Time Management av Krister Frost/JKF UTBILDNING är licensierad under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 2.5 Sverige licens.
Based on a work at www.jkfblogg.se.

 

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2018 Suffusion theme by Sayontan Sinha